Zavřít    
Modul výuky lektorů - pedagogické minimum

1. Cílová skupina účastníků kurzu/kurzů/školení

Vzdělávací modul Lektor vzdělávání dospělých je určen především pro:
  • podnikatele, tzn. osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ),
    profesně a odborně zdatných bez vzdělání z oblasti pedagogiky
  • nižší, střední a vyšší management pro získání dovedností s předáváním znalostí
  • zaměstnance stavebních firem - personalisty pro školení v rámci firmy
  • SŠ, VŠ, zdravotní stav bez omezení

2. Obsahová náplň kurzu/kurzů/školení

UČEBNÍ PLÁN
  • Sebepoznání a osobnost lektora
  • Základy psychologie vzdělávání dospělých
  • Zjišťování a analýza a vzdělávacích potřeb
  • Metodika vzdělávání dospělých
  • Příprava vzdělávacích projektů
  • Komunikační dovednosti lektora
  • Zvládání stresu, trémy a konfliktních situací
  • Hodnocení vzdělávacích aktivit
  • Technické zázemí lektora
  • Moderní informační technologie
3. Metoda hodnocení účastníků kurzu/kurzů/školení
Na ověření získaných znalostí a dovedností bude písemně zpracována studie dle zadání.

4. Uplatnitelnost znalostí získaných absolvováním kurzu/kurzů
Získané znalosti budou uplatnitelné nejen u stávajícího zaměstnavatele, ale vzhledem k povaze i v jiných firmách a odvětvích.

Absolvent umí:
  • Analyzovat vzdělávací potřeby a stanovit jejich rozsah
  • Vytvářet metodické pomůcky pro posluchače
  • Pracovat s didaktickými pomůckami při realizaci vzdělávání
  • Sestavit učební plán a učební osnovy
  • Určit správnou metodu vzdělávání podle konkrétní situace
  • Aplikovat základní principy efektivní komunikace ve výuce
  • Formulovat cíle vzdělávání pro posluchače
  • Využít cílů vzdělávání pro motivaci účastníků
  • Vytvářet metodiku hodnocení posluchačů
  • Určovat hodnotící kriteria
  • Hodnotit výkony posluchačů podle zadaných kritérií
  • Aplikovat předpoklady úspěšného vzdělávání dospělých do vzdělávacích situací
Absolvent zná:
  • Metody a techniky při analýze vzdělávacích potřeb
  • Silná a slabá místa analýz vzdělávacích potřeb
  • Postupy při tvorbě projektu vzdělávání
  • Základní metody vzdělávání dospělých
  • Způsoby určení cílů vzdělávání
  • Způsoby efektivní komunikace s posluchači
  • Psychologické základy učení a zapamatování probírané látky
  • Možné přístupy k hodnocení vzdělávacích aktivit
  • Pravidla hodnocení účastníků a lektorů
  • Způsoby hodnocení změn znalostí a postojů posluchačů
  • Postupy k vyloučení subjektivních hodnotitelských chyb
  • Psychologické základy vzdělávání dospělých 1
5. Přehled materiálů (i literatury) používaných v průběhu kurzu/kurzů

Materiály jsou vytvořeny.

Literatura:
    Amstrong, M.: Personální management, Grada 1999
    Barker, A.: Umíte přesvědčit?, Computer Press 2000
    Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Computer Press 2000
    Bradbury, A.: Jak úspěšně prezentovata přesvědčit, Computer Press 2001
    Hornby, M.: Já to dokážu! Grada 1997
    Kohout, J.: Rétorika. Management Press 1999
    Koudelka, F.: Analýza vzdělávacích potřeb, Andragogé 2000
    Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů, Portál 1998
    Palán, Z.: Výkladový slovník vzdělávání dospělých, DAHA 1997
    Petřková, A.: Psychologické základy vzdělávání dospělých, Andragogé 2000
    Plamínek, J.: Řešení konfliktů a umění rozhodovat, Argo 1994
    Šuleř, O.: Manažerské techniky. Rubico 1995
    Tyson, S., Jackson, T.: Organizační chování. Grada 1997
    (C) Copyright 2024