Zavřít    
Lektor vzdělávání dospělých - odborná část

1. Cílová skupina účastníků kurzu/kurzů/školení
  • Vyšší, střední i nižší management firmy
  • Administrativní pracovníci firem
  • Ostatní zájemci
  • SŠ, VŠ
  • zdravotní stav bez omezení
2. Obsahová náplň kurzu/kurzů/školení

UČEBNÍ PLÁN

Název předmětu

Počet hodin teoretické výuky

Počet hodin praktické výuky

Zásady vzdělávání dospělých - opakování 

1

2

Fasilitační dovednosti

3

2

Práce se skupinou

9

3

Experimentální forma výuky

3

5

Práce s technologiemi

5

3

Praktická cvičení – případové studie

2

7

Celkem

23

22



3. Metoda hodnocení účastníků kurzu/kurzů/školení

Na ověření získaných znalostí a dovedností bude vyhrazeno 5 hodin. V tomto vyhrazeném prostoru budou účastníci prakticky předvádět část tréninku. Jejich hodnocení provede komise složená z lektorů. K ověření znalostí bude určen prostor závěru semináře, kdy si budou účastníci připravovat samostatnou práci. Odborná komise pak bude hodnotit:
  • Přípravu programu
  • Práci se skupinou - zapojení, zvládání námitek a dotazů
  • Technickou stránku praktických ukázek
  • Rozbor cvičení
  • Osobnost lektora
4. Uplatnitelnost znalostí získaných absolvováním kurzu/kurzů

Získané znalosti budou uplatnitelné nejen u stávajícího zaměstnavatele, ale vzhledem k povaze i v jiných firmách a odvětvích.

Absolvent umí:
  • zabezpečit realizaci činností spojených s technickou přípravou programu
  • hovořit k většímu počtu lidí, udrží pozornost a zapojení skupiny
  • pracovat s PC
  • pracovat s audiovizuální technikou a didaktickými pomůckami
  • zvládat námitky a dotazy účastníků kurzu
  • plánovat, provádět a vyhodnocovat práce účastníků seminářů
  • poskytovat zpětnou vazbu účastníkům semináře
Absolvent zná:
  • prezentovaná technická zařízení
  • souvislosti spojené s praktickým využitím prezentovaných postupů a zařízení v praxi
  • MS Windows
  • MS PowerPoint
  • zvládá základy vzdělávání dospělých (pedagogické minimum)
  • základní principy práce s myšlenkovými mapami
  • prezentační postupy a způsoby vedení přednášky
5. Přehled materiálů (i literatury) používaných v průběhu kurzu/kurzů

Materiály jsou vytvořeny.

Literatura:
    Mužík, J.: Andragogická didaktika, Codex Bohemia, 1998.
    Gamon,D.- Bragdon, A: Mozek a jak ho cvičit. Portál, 2001.
    Belz, H.- Siegrist, M: Klíčové kompetence. Portál, 2001.
    Amstrong, M: Řízení lidských zdrojů. Grada Publishing, 2002.
    De Vito J: Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing, 2001.
    David Gruber: Řečnické triky
    Jaroslav Kohout: Rétorika
    Dr. Robert Antony: Tajemství sebedůvěry
    P. McLaganová, P. Krembs: Komunikace na úrovni
    Věra Caponi a Tomáš Novák: Asertivně do života
    Erhard Thiel: Mluvíme tělem
    Dr. Alfred J. Bierach: Za maskou je člověk
    Lailan Youngová: Obnažená tvář
    Dale Carnegie: Jak mluvit a působit na druhé při obchodním jednání
    Měchurová Alena: Jak dobře a úspěšně jednat
    Pierce J. Howard: Příručka pro uživatele mozku
    Holman Václav: Moderní rétorika
    Peter Honey: Tváří v tvář (průvodce úspěšnou komunikací)
    A. Bierach: Poznej člověka na první pohled
    (C) Copyright 2024